Kesäkuun toisena viikonloppuna purjehdittu kauden ensimmäinen ranking osoitti, että useilla fleetin kippareilla/taktikoilla on perusteellinen kertauksen paikka merkki- ja kohtaustilanteiden sääntötuntemuksessa. Liitto tulee harkitsemaan venekuntien osallistumisoikeuksien rajoittamista ranking-tapahtumiin puutteellisen sääntötuntemuksen vuoksi.
RRegatan yksi vakavimmista tilanteista paapuurin halssilla ylämerkkiä lähestyvän veneen vaatiessa tilaa styyrpuurin veneeltä.
Kuulin eilisestä episodista radalla ja olen todella huolestunut. Vesillä olevat veneet ovat kymmenien, jotkut satojen tuhansien arvoisia ainutlaatuisia yksilöitä. T-bone kolarit näillä veneillä ovat myös hengenvaarallisia.
Tulen aktivoimaan kilpailuihin (video)seurantaa ja, mikäli sääntöjä tuntemattomat kipparit aiheuttavat jatkossa vaaratilanteita, tulee luokkaliiton hallitus pohtimaan tälläisten venekuntien sulkemista pois ranking-tapahtumista. Vahingosta ei ole tässä tapauksessa varaa viisastua jälkikäteen, nyt on varmistettava, että veneet ja purjehtijat ovat turvassa ja kippareilla edes perussäännöt hallussa.
Eero Lehtinen
PS. Sääntötietämyksensä voi päivittää helpoiten osoitteessa
game.finckh.net/indexe.htm
Huom! Aiemmin tämän jutun yhteydessä ollut kuva veneiden kohtaamistilanteesta (Ian ja Borée II) ei liittynyt Eeron mainitsemaan episodiin. - admin
Yhteensä 2 kpl
No niin, piiska vinkuu edelleen! Mistä tiedämme ettei ollut kysymys hyvästä bluffista!
Hyvä Eero!
6mr 15.6.2011
1 | FIN 80 | Astrée III | NJK | 36 |
2 | FIN 74 | Lisbeth V | NJK | 29 |
3 | FIN 12 | Fridolin | NJK | 27 |
4 | FIN 49 | Sara af Hangö | HSF/NJK | 24 |
5 | FIN 23 | Merenneito II | ÅSS | 23 |
6 | FIN 39 | Jolanda | BS | 20 |
7 | L35 | Elinore | VVK | 16 |
8 | FIN 51 | May Be VI | NJK | 15 |
9 | FIN 43 | Wire | MP/NJK | 15 |
10 | FIN 44 | TOY | ISS | 9 |
11 | FIN 60 | Offcourse | HSK | 9 |
12 | FIN 36 | Joy | HSS | 9 |
13 | FIN 67 | Djinn | NJK | 8 |
14 | FIN 30 | Raili | HSS | 5 |
15 | FIN 38 | Mariana | NJK | 3 |
16 | FIN66 | Bambi | NJK | 2 |
17 | FIN 64 | Emzia | SPS | 2 |